Friday, February 1, 2013

JUNDULLAH vs KARKUN - Siri 23



JUNDULLAH 21 January 2013 23:28

kami lihat anda dan all karkun begitu alergic dengan nama barelwi.Pantang jumpa nama itu anda spesifikkan tanpa dikaitkan dengan apa-apa kebaikan.Walhal terang dan jelas mereka itu di iktiraf ulama ASWJ berdasarkan banyak bukti antaranya:

http://en.wikipedia.org/wiki/Barelvi

anda mengatakan Jami'ul Ulema Hind mewakili ulama india tetapi mereka tidak diclare sebagai ulama sunni.buktinya sejarah mereka disini:

http://india.indymedia.org/en/2003/01/2816.shtml

juga disini: http://sunnimuslimsnews.blogspot.com/2010/04/deobandi-and-ahle-hadith-rivalry-and.html

banyak sumber yang di petik dinegara mereka sendiri melabelkan mereka berfahaman wahabi.hanya orang tabligh sahaja yang degil tak mahu terima hakikat ini.

----------------------------------------------------------
JUNDULLAH  22 January 2013 14:27

kami tidak tahu apa status anda dalam jemaah tabligh tapi kalau anda sama level dengan dr nasoha maka amat malanglah jemaah tabligh punya pengikut seperti anda.Cara anda menulis dan berfikir sama taraf seperti azhar jaafar313.

kalau anda mendakwa kami buta sejarah india,sila nyatakan sumber sejarah yang sahih samada dalam bentuk pdf,ebook,dokumen dll.mendakwa itu dan ini tanpa disertakan lampiran,budak tadika pun pandai.

kalau anda nak forword blog ini..maka anda juga kena lampirkan sekali blog ini

http://jamaluddinab.blogspot.com/2011/02/taubat-si-jemaah-tabligh-6-fitnah-atas.html

http://www.youtube.com/watch?v=i5GtySwF3xk

karkun fuad akmal masih mengiktiraf dr nasoha sebagai syura tabligh malaysia walaupun beliau menghina ulama tabligh di india sana dalam ceramah beliau di ;

http://www.youtube.com/watch?v=KWj6ZcWv8cA

begitu juga ustaz abdul hamid sulaiman bekas karkun tabligh sejak belajar di Mesir lagi tapi telah mufarakah ketika ijtimak tabligh di Thailand beberapa tahun dahulu.

berlakulah adil kerana ia lebih hampir kepada taqwa...
------------------------------------------------

Ibn Hussain  1 February 2013 00:12

Salam Ya Akhie fillah
Saya bukan Dr Nasoha yg telah banyak korban. Semoga Allah terima pengorbanan beliau.Kerja dakwah & tabligh ni takda gaji.Jadi syura ka, jemaah tasykil ka, amir jemaah ke, semuanya sama, gelaran itu adalah tanggungjawab dan amanah.Tiada seorang pun jemaah yg ada niat nak jadi syura dan amir jemaah.
Saya pun dah lawati blog Jamaluddin Abu Bakar tu.dah lama tak update sbb dia kerja offshore. Apa yg dia letak dlm tu pun dia copy drp laman lain juga mcm anta la. Rujukan kitabnya betul cuma dia tak faham antara riwayat yg ikhtilaf dan muafaqat.Adab tidur yg muafaqat adalah tidur dilambung kanan mengadap qiblat. boleh juga dirujuk Kitab Shamaail Tarmizi hadith riwayat imam bukhari drp A'aishah r.ha. Yg dinyatakan mubah itu melunjurkan kaki ke arah kiblat. Rawi menyatakan dia melihat Rasulullah pernah melunjurkan kakinya di dalam Masjid Nabawi tetapi tidak ingat arahnya. Di Malaysia bila jemaah tabligh keluar 3 hari, pertama adab tidur akan diberikan oleh org yg baru keluar sebagai latihan.keduanya bila i'tikaf dlm masjid, alquran diletakkan dibahagian depan masjid, jadi kalau melunjurkan kaki ke arah qiblat maka menghalakan kaki ke arah alquran.uruf di tanah melayu memang tak suka melunjur kaki ke arah kiblat walaupun di rumah, boleh semak dengan org2 yg belajar di pondok. Saya terangkan sikit sbb tuan tak pernah keluar.Hulu Langat masa 80an jemaah tabligh susah juga nak buat usaha, sampai kena angkut dengan polis masuk lokap.
Saya harap tuan semak la dulu latarbelakang org yg tulis bukan2 pasai jemaah tabligh, yg mengaku ustaz ikut jemaah tabligh, yg mengaku org lama.kalau perawinya adil boleh terima.
-------------------------------------------------
Reply

Haja Control  31 January 2013 00:42

Kesian orang Melayu kat Malaysia (islam)nak pangkah BN tak tahan dengan rasuah, nak pangkat PAS....hai entahlah, kalau ada 10 orang ulamak pas macan ni lagi teruk nampaknya.... Hancurlah PKR cam ni!!!
------------------------------------------------
Reply 

JUNDULLAH  31 January 2013 09:36

kami nak tanya,adakah anda faham maksud ayat ini:

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
(Al-Ankabut: 2-3)

Anggaplah teguran ini satu ujian yang Allah datangkan kepada jemaah tabligh untuk menguji IMAN mereka samada tetap istiqamah menyokong PAS (perjuangan islam) atau lari berpaling (samada sokong parti asobiyah ) atau jadi khawarij(menentang Saydina Ali tapi tak sokong Muawiyah).

dan juga firman Allah mafhumNYA:

Dan Muhammad itu tidak lain hanyalah seorang Rasul yang sudahpun didahului oleh beberapa orang Rasul (yang telah mati atau terbunuh). Jika demikian, kalau ia pula mati atau terbunuh, (patutkah) kamu berbalik (berpaling tadah menjadi kafir)? Dan (ingatlah), sesiapa yang berbalik (menjadi kafir) maka ia tidak akan mendatangkan mudarat kepada Allah sedikitpun; dan (sebaliknya) Allah akan memberi balasan pahala kepada orang-orang yang bersyukur (akan nikmat Islam yang tidak ada bandingannya itu).-ali imran-144

perbandingan lain berdasarkan ayat ini ialah ADAKAH JEMAAH TABLIGH MERASA TERHINA DENGAN TEGURAN INI (tak mahu muhasabah) lalu atas sebab tersebut mereka BERPALING dari kebenaran(menyokong parti yang memperjuangkan islam) sebaliknya menjadi penentang?

ingatlah janji Allah iaitu akan memenangkan perjuangan islam walaupun ramai manusia memusuhi dan ingatlah bahawa Allah berkuasa membolak-balikkan hati manusia.Sekiranya umat islam bersatu tidak mahu menyokong pejuangan islam (PAS) maka Allah akan gantikan orang bukan islam sebagaimana PRU 12 (2008) yang lalu bilamana ramai orang kafir yang mengundi Pakatan Rakyat berbanding melayu islam.

siapa yang rugi??
mereka yang berpaling itu.....
-------------------------------------------
Reply

Haja Control  31 January 2013 13:25

Bagus lah tuan dapat memahami tuntutab agama masa kini !!
Wassalam

2 comments:

  1. Assalamualaikum... bahayanya jadi orang yang Bodoh lagi Sombong...

    ReplyDelete
  2. Tak ada ayat Quran pun, hanya terjemahan saja, boleh pakai utk hujah la?

    ReplyDelete